ההיסטוריה המשפחתית של אל סול
Quien.com 05/04/2014
ג'סיקה סאנז ארג'ה

______________________________________________________________


מרסלה בסטרי, אמו של מיקי, נולדה ב 1946 בקסטגנולה, איטליה.

ללואיס מיגל זורם דם איטלקי וספרדי בעורקיו. אמו מרסלה נולדה במסה קררה ואביו בקאדיז. היא, ביתו של חייל לשעבר ושל צעירה שנטשה אותה כשהיתה קטנה מאוד. הוא, בנו של חשמלאי ועקרת בית. הגורל הפגיש אותם רחוק מארצות מוצאם וארגנטינה היתה המקום שבו התחיל סיפור אהבתם.

משפחת בסטרי

סרג'יו בסטרי היה חייל בעל קול חזק ומבנה גוף מרשים. חברים כינו אותו בשם "טרזן", בגרמניה שרד את מלחמת העולם השנייה וחזר למולדתו: איטליה. הוא חי בקסטגנולה די סופרה, עיירה קטנה בין מרינות מאסה לקררה. הוריו (אידה ופרוצ'ו) מלבדו, היו גם הורים לשישה ילדים, פיירו, קרולינה, פרנקו, רנאטו, אדואה ואנצ'ו.

הוא עבר לורונה כדי לשרת בצבא, ושם הכיר את ונדה טרוצ'ו שהיתה בבר, מחכה לחברתה  פדורה שהיתה מלצרית. ההתאהבות הייתה מיידית. אחרי כמה חודשים עברו לגור בבית משפחת בסטרי, שם נולדה מרסלה, בתה היחידה, ב 10 בדצמבר 1946.

הכלכלה באיטליה היתה במצב רע מאוד, סרג'יו וגיסו ג'יאני דלטורה (בעלה של קרולינה) נאלצו להגר לארגנטינה בחיפוש אחר הזדמנויות עבודה חדשות ולעזוב את נשיהם בזמן שישיגו עבודה טובה יותר.

ונדה לא הרגישה בנוח עם המשפחה הפוליטית שלה ועזבה את בית משפחת בסטרי כדי ללכת עם מרסלה (למשך שישה חודשים) לחיות עם פדורה. שם הכירה את רוסו צ'ירו, נהג משאית נפוליטני ועזבה איתו לנאפולי, משאירה את בתה בבית יתומים ללא רשות לעזוב עד שתגיע לגיל 10.


לזמר יש דימיון מדהים לפרוצ'ו בסטרי (משמאל), סבא רבא שלו, אביו של סרג'יו וסבה של מרסלה בסטרי

סבתה אידה, דודתה של קרולינה (שמאוחר יותר התאחדה עם בעלה בארגנטינה) ודודתה אדואה, שהיתה לה כאמא שניה נהגו לבקר את הקטנה, עד שיכלה לעזוב את בית היתומים וסרג'יו הגיע לדרום אמריקה איתה ועם אשתו החדשה: קטלינה מזין.

בין הילדה לאימה החורגת התפתחה כימיה נהדרת מהרגע הראשון, קטלינה עבדה כעוזרת בית ומנהליה הזמינו אותה בתקופות הקיץ לנפוש במאר דה פלאטה, כך כאשר הלכה, נהגה לקחת את מרסלה.


מרסלה ואדואה, אחותו של סרג'יו, תמיד היו ביחד.

משפחת גז'גו

לואיסטו ריי היה בנו השלישי של רפאל גז'גו ומטילדה סאנצ'ס רפיסו. נולד ב 28 ביוני 1945 בקאדיז, ספרד, בה רווחה אווירה של אומללות מוחלטת, לאחר שהסתיימה מלחמת אזרחים מתישה.

לזוג נולדו שלושה ילדים מנישואים קודמים: רפאל, חוסה מנואל וויסנטה, רפאל מת בגיל שנתיים בעקבות דלקת קרום המוח. ב 1950 אב המשפחה הפך לנכה עקב מחלת לב ומשפחת גז'גו סאנצ'ז נקלעה למצב כלכלי קשה מאוד. מי שהציל אותם היה לואיסטו, בזכות כשרונו המוזיקלי.

בגיל 6, כילד, מלווה בגיטרה שלו, הופיע במשרדי העיתון קאדיז. לאחר מכן זכה בתחרות שארגן רדיו קאדיז בתוכנית מיסיון אלגריה. הוא קרא לעצמו לואיסיטו גסאן (צירוף שמות המשפחה שלו). החל להרוויח כסף רב והמשפחה עברה למדריד כדי לקדם את הקריירה שלו.

בגיל תשע נלקח לארגנטינה על ידי אשת העסקים הרמיניה לופז, אבל הדברים לא היו כפי שציפה, הוא סבל מהתעללות וברח כדי לחזור לספרד כשהוא בן 12.

הוא החל מחדש את הקריירה שלו במדריד, אך גלה לצרפת כדי לא לשרת בצבא. הוא קרא לעצמו בשם לואיס מיגל כהוקרה לאליל שלו, לוחם השוורים, לואיס מיגל דומינגואין. מאוחר יותר, החליט לנסות שוב את מזלו בארגנטינה, שם כן הצליח להשיג הצלחה, כבר בתור לואיסיטו ריי, הודות לשיר "Frente a una copa de vino".

 >> קישור לכתבה בספרדית

 

 

דף הבית


מאמרים

  ההיסטוריה המשפחתית של אל סול

מולטימדיה

לואיס שר לאימו את השיר 'מרסלה'